Potešte svoje chuťové bunky

U niekoho raňajky predstavujú hodinové chody, ktoré človeka zasýtia na pol dňa, u niekoho zase ranná káva s toastom a džemom. Nemali by sme sa však brániť novým chutiam a spôsobom, ako naše ráno pri stole ešte oživiť.
Jedným zo spôsobov ako ráno naozaj privítať je ovocie. Môžeme ho jesť rôznymi spôsobmi. Či už samé, alebo z neho urobiť smoothie, či jogurt. Zmiešajte jahody, banán a kivi s trochou vody a smoothie máme na svete. Ak sa rozhodnete pre túto kombináciu ale vo forme jogurtu, namiesto vody pridajte biely jogurt. Potom už len dozdobte ovocím v celku a hotovo.

palačinky

Toasty s džemom, či medomsú tiež fajn voľba. Ak ste milovník sladkého, určite si prídete na svoje. Skúste túto klasiku zameniť za arašidové maslo, ktorým toasty potretie, navrch naukladajte nakrájané kolieska banánu a ochutnajte.
Pri sladkom ešte ostaneme. Veľmi známe sú aj lievance, ktorých cesto môžete ochutiť napríklad banánom. Hotové lievance polejte javorovým sirupom, alebo len dozdobte ovocím, ak máte radšej ich zdravšiu verziu.

jogurt

Ten, kto si radšej pochutí na slanom, nech skúsi opäť toasty, tentoraz však s avokádom. Urobte si z avokáda nátierku, ktorú podľa svojej chuti osoľte a okoreňte, natrite ju na toast a na vrch položte volské oko. Skvelé a zdravé raňajky sú hotové.

ovoce

Vajíčkaje možné podávať na viacero spôsobov, no určite si ich na raňajky aspoň raz za čas dajte. Vráťme sa však späť k nátierkam. Veľmi obľúbená je aj bryndzová s cibuľou, či rybacia. To sú tie tradičné nátierky, ktoré nám servírovali už v škôlke na olovrant. Sú však veľmi zdravé, i keď nie každému chutia.
Je známe, že tmavé pečivo je zdravšie, ako to biele. Menej sa z neho priberá. Skúste celozrnný chlebík, maslo, šunku a čerstvú zeleninu, ktorou ho dozdobíte. Ak ste vegetarián, alebo vegán, skúste nátierku z hummusu, ktorý je dnes veľmi známy.
Prajeme vám dobrú chuť!